Mijn reis naar Amerika: New York

Helaas voor ons was het alweer onze laatste bestemming van onze Amerika-trip, maar zeker niet de minste! Wauw, wat is New York groot, meeslepend en overweldigend. Het is al een apart stukje Amerika op zich. Lees je mee naar onze ervaringen in the capital of the world?

07-10-2017

Gisteravond zijn we dan eindelijk in New York aangekomen. De vlucht ging goed, gelukkig. We hebben tot nu toe nog geen problemen gehad met de vluchten. We hebben nog niet veel gezien, maar wel de mooie skyline van Manhattan. Vandaag gaan we de stad verkennen. Ik ben zo benieuwd naar New York! Vriendinnen van mij die er al geweest zijn, weten wel zeker dat dit het hoogtepunt van onze reis wordt. Het ademde gisteren al een heel andere sfeer uit dan Miami. Daar is alles zomers en Spaans, hier krijg je toch meer het westerse gevoel. Vanavond kan ik er meer over vertellen.

‘s Avonds:

We hebben onze New York Pass opgehaald, waarmee je met korting alle bezienswaardigheden kunt bezoeken. Op Times Square hebben we goedkoop kaartjes kunnen scoren voor Aladin op Broadway. Het was altijd al een droom van mij om een Broadwayshow te zien. Wauw, wat was dat prachtig! voor vanavond hadden we tickets gekocht voor een comedyshow met twee illusionisten. We hebben ons erg vermaakt! Hij wist zelfs te zeggen wanneer ik jarig was. Eh… hoe dan?

08-10-2017

We hebben de meest geweldige dag gehad! New York is zo waanzinnig, je raakt hier niet uitgekeken. We hebben zoveel gedaan vandaag! In een notendop: we hebben de boot naar het Vrijheidsbeeld genomen, we zijn over Wall Street gelopen, we hebben het 9/11 memorial en museum bezocht, dat was erg indrukwekkend. Toen kon een bezoekje aan One World Trade Center niet uitblijven en we hadden een fenomenaal uitzicht over de hele stad, in het hoogste gebouw van New York. We hebben het appartementencomplex van Friends en het huis van Carrie Bradshaw uit Sex and the City bezocht, inclusief de bakkerij waar Carrie en Miranda ooit een scene hebben gespeeld. Het heet The Magnolia Bakery, en mocht je ooit in New York zijn is het zeker de moeite waard om een bezoekje aan dit leuke cupcaketentje te brengen!

We hebben gegeten bij Planet Hollywood op Times Square (Times Square blijft gaaf, hoe vaak je er ook overheen loopt), we hebben een ritje in een yellow cab gemaakt naar het Empire State building, waar we opnieuw een prachtig uitzicht over New York (en beyond) hadden, maar nu by night. Dat was waarschijnlijk nog mooier dan het uitzicht overdag. Het is met geen pen te beschrijven.

Daarna hebben we een ritje kunnen scoren in een echte limousine. Wauw, dat was zo gaaf! Ik heb alleen maar gelachen. Hij had ons afgezet bij Beetlejuice, waar Stefan graag cocktails wilde drinken om de dag af te sluiten, en nu zijn we weer terug in ons hotel in Chinatown. Op naar de volgende dag!

09-10-2017

We hadden een minder drukke planning vandaag, maar het was ook veel slechter weer. Het heeft bijna de hele dag geregend. We hadden een Big Bus Tour, maar omdat het maar bleef regenen heb ik helaas niet veel van de tour meegekregen. Daarna zijn we maar een binnenactiviteit gaan doen. Stefan wilde nog graag naar het Natural History Museum dus zijn we dat maar gaan doen. Ik ben daar niet zo van, maar vanwege de New York Pass konden we toch gratis. Morgen is de laatste dag dat we de pass hebben en gelukkig wordt het dan ook beter weer!

10-10-2017

Vandaag was een hele leuke dag, en ook nog eens met prachtig weer! Je kon je haast niet voorstellen dat het gisteren alleen maar geregend had. De zon heeft vandaag de hele dag geschenen! Het is sowieso erg warm hier, 25 graden, wat een beetje uitzonderlijk is voor oktober. Maar daar hebben we zeker geluk mee! Het was onze laatste dag van de pass dus daar hebben we gebruik van gemaakt. We hebben fietsen gehuurd en zijn lekker door Central Park gefietst, heerlijk! Daarna zijn we on top of the Rock geweest, bovenop het Rockefeller Center. Het uitzicht over New York blijft waanzinnig.

Vanmiddag hebben we opnieuw fietsen gehuurd voor over de Brooklyn Bridge te fietsen, dus zijn we ook nog even in het stadsdeel Brooklyn geweest. (Sidenote: die fietstocht over de brug was een heel gevaarlijke tocht. Ik was er sowieso al een beetje bang voor geworden omdat ik in San Francisco gevallen was, en overal liepen voetgangers in de weg en moest ik de helft van de tijd heel hard op de rem drukken, maar gelukkig zijn er dit keer geen ongelukken gebeurd!)

Om zes uur hadden we kaartjes voor The Ride, een leuke busreis met entertainers die je meenemen door Manhattan. Het is moeilijk uit te leggen wat het is. Een soort van tour, show en quiz in een, maar als je in New York bent is dit zeker een aanrader! Vanavond hebben we ons opnieuw neergestreken in het Hardrock Café (die heb je hier in elke stad) en nog wat cocktails gedronken om de vakantie af te sluiten.

11-10-2017

Vandaag is helaas onze laatste dag in Amerika, dan zijn we hier vier weken geweest. Vanavond vliegen we naar huis. Het is jammer want ik had nog zoveel meer willen zien, maar vier weken is ook wel mooi geweest en ik zal blij zijn als ik weer mijn gewone leven op kan pakken, een baan kan zoeken en me weer op het schrijven kan richten. New York is fantastisch en we hebben alles gedaan wat we wilden doen. Vandaag maken we er een mooie laatste dag van. We gaan vooral winkelen, want dat hebben we nog niet gedaan. Sidenote: ik ben goed geslaagd met een rokje die ik in een tweedehandswinkel gevonden heb, een hangertje van Tiffany’s, boeken, en verder nog wat cadeau’s voor het thuisfront.

‘s Avonds was het tijd om onze koffer te pakken en naar het vliegveld van New Jersey te vertrekken, om na vier fantastische weken weer terug naar Nederland te vertrekken. The End.

Ben jij ooit al eens in New York geweest?

Groetjes en een dikke x!

-Lianne

Volg:
Share:

20 Reacties

1. 19 oktober 2018 / 19:45

Wat onwijs leuk om je verslag van New York te lezen! Hierdoor komen ook al mijn herinneringen aan New York weer naar boven. Ik ben er twee keer geweest (2,5 jaar geleden en 8 jaar geleden) en het is nog altijd een van mijn meest bijzondere ervaringen. Zoals jij ook omschrijft, New York is echt een belevenis en je raakt er niet uitgekeken. Hoe gaaf dat je naar Aladdin bent geweest op Broadway! Een Broadwayshow bezoeken is ook wel een van de gaafste dingen om te doen in New York, net als de stad vanaf de top van de Empire State Building of Rockefeller Center bekijken natuurlijk. The Ride klinkt trouwens ook erg leuk. Daar had ik nog nooit van gehoord.
    Mooi verslag en leuk om zo een inkijkje te krijgen in jouw belevenissen in New York!

20 oktober 2018 / 07:20

Zo gaaf dat jij er twee keer geweest bent! Ik zou ook zeker nog een keer terug willen. Een broadwayshow bezoeken is ook zeker een hele belevenis en echt een aanrader! The Ride is ook erg leuk 🙂 Met die pass kreeg je daar best veel korting op, dus we hadden zoiets van dan doen we het maar. Maar het bleek ontzettend leuk te zijn 🙂

2. 20 oktober 2018 / 19:24

Wat een fijn verslag! En wat heb je veel mooie dingen gedaan daar. Ik ben inmiddels 5x in New York geweest denk ik? Best vaak, maar ‘m’n vader komt er vandaan, dus dan is dat ook iets makkelijker. Ik wil heel graag nog de nieuwe World Trade Center in/op. En volgens mij heb ik sowieso nog super veel te zien als ik je verslag zo lees. Rockerfeller Center ben ik bijvoorbeeld nog nooit geweesst. En het vrijheidsbeeld hebben we alleen vanaf een afstand gezien. Zou heel graag nog een keertje met m’n vriend heen willen.

21 oktober 2018 / 11:42

Wat leuk dat je vader daar vandaan komt! Dat maakt het inderdaad ook wel iets makkelijker om daarheen te gaan. Volgens mij kun je wel vijftig keer naar New York gaan, die stad verveelt nooit! Er is altijd wel wat nieuws te ontdekken en beleven 🙂 World Trade Center en Rockefeller zijn echt wel aanraders! Het is zo gaaf om een uitzicht over de hele stad te hebben. En een bezoekje aan het vrijheidsbeeld kan natuurlijk niet uitblijven. Je hebt al weer genoeg te doen voor je volgende tripje zie ik 🙂

3. 21 oktober 2018 / 17:48

Mega gaaf! New York lijkt me zo mooi en indrukwekkend!! Ik zou er heel graag eens heen willen!

22 oktober 2018 / 18:21

Ja het was zeker mooi en indrukwekkend! Het is echt een aanrader om eens heen te gaan!

4. 21 oktober 2018 / 20:45

Wat een geweldig leuk verslag! Ik ben er nog nooit geweest, maar staat zeker op mijn Bucketlist. Nu helemaal, na deze leuke tour door New York van jouw hand. 🙂

22 oktober 2018 / 18:22

Leuk dat ik je heb geinspireerd 🙂 Ja het is zeker een aanrader, ik wil er ook nog eens graag naartoe!

5. 22 oktober 2018 / 09:14

Zo hè, hè, eindelijk tijd om je verslag van New York te lezen. Wat ontzettend gaaf weer. En ook herkenbaar, dat je enerzijds nog wel meer wilt zien, maar dat je aan de andere kant ook graag weer naar huis wilt. Heerlijk om dit verslag te lezen!

22 oktober 2018 / 18:22

Dank je wel! Leuk dat je mijn verslagen zo leuk vindt om te lezen 🙂 Ja achteraf denk ik wel van was ik maar langer gebleven, haha!

6. 22 oktober 2018 / 18:04

Geweldig! New York lijkt me zo gaaf! Het staat zeker op mijn lijstje van te bezoeken steden.

22 oktober 2018 / 18:23

Ja moet je zeker doen! Het is echt een aanrader en je moet er zeker eens in je leven geweest zijn 🙂

7. 25 oktober 2018 / 20:50

Aah wat een super tof verslag om te lezen! New York stond al op mijn lijstje, maar nu gaat het wel nog wat meer kriebelen.

26 oktober 2018 / 12:03

Leuk dat het nog verder gaat kriebelen! Je moet er zeker eens naartoe 🙂

8. 26 oktober 2018 / 08:40

Wauw wat heb je toffe dingen gedaan! New York staat zeker op mijn bucketlist. Amerika in het algemeen overigens, een roadtrip door Amerika lijkt me zo onwijs tof.

26 oktober 2018 / 12:04

Ja Amerika is sowieso heel gaaf, wij hebben een rondreis gemaakt en we hebben nog steeds niet alles gezien. Roadtrippen zou ik inderdaad ook nog eens willen doen 🙂

9. 26 oktober 2018 / 21:46

Wauw ontzettend gaaf! Ik zou er zelf ook wel graag eens heen willen.

28 oktober 2018 / 13:54

Zeker doen! Echt een aanrader 🙂

10. 1 november 2018 / 07:51

Super gaaf!! Ooit hoop ik hier ook een keer heen te gaan en dan wil ik ook alle plekjes bezoeken die jij opnoemd!!

2 november 2018 / 10:52

Moet je zeker doen! Het is zo gaaf 🙂 Leuk dat ik je geïnspireerd heb!