Recensie: Zeven perfecte dagen

Sorry voor de bad quality, maar het gaat even om het boek.

Na dat ik vandaag wat aan heb zitten rommelen om de foto’s van Brussel en Londen vanaf de camera naar mijn laptop te transporteren, is het me uiteindelijk nog niet gelukt. (Nee, het was er nog niet eerder van gekomen, ik had dit weekend een vrijgezellenfeest dus ik kon er vandaag pas rustig voor zitten.) Ik baal er een beetje van, want zo komt mijn blogplanning in de war. Fotoblog nummer 1 komt woensdag dan écht! Promise.

Halsoverkop planning omver gooien. Wat is een blogje dat ik even binnen een kwartiertje kan schrijven en waar ik even snel een geschikte foto voor paraat heb? Dat herinnerde me, ik zou nog een boekrecensie schrijven over Zeven perfecte dagen van Rosie Walsh. Perfect!

Normaal gesproken plaats ik nooit boekrecensies op mijn blog, dat doe ik op Hebban. Maar aangezien ik dit boek gratis kreeg toegestuurd van uitgeverij Boekerij voor hun Best of Romance evenement waar ik me voor opgegeven had maar uiteindelijk toch helaas was verhinderd, was ik ze een recensie verschuldigd en speciaal daarvoor maak ik een uitzondering. En graag 🙂

Want het is namelijk een erg heerlijk, verrassend en origineel boek. Het verhaal gaat over Sarah, die net gescheiden is en in haar geboorteland Engeland ineens de ware liefde tegen het lijf loopt, Eddie. Ze is smoorverliefd, al meteen op de eerste dag. Ze zijn zeven dagen samen, de zeven beste dagen van hun leven. Maar dan vertrekt Eddie voor een vakantie en laat hij ineens niets meer van zich horen. Hij reageert niet meer op appjes, Facebookberichten, hij belt niet terug… hij lijkt ineens van de aardbodem verdwenen. Sarah is niet van plan om Eddie zomaar te laten lopen en gaat op onderzoek uit, en komt achter een hele schokkende waarheid.

Ik moet eerlijk zeggen, ik vond de plot van het verhaal niet heel origineel of uitnodigend. Vrouw komt liefde van haar leven tegen en hij appt niet terug. Tja, niet echt een heel origineel onderwerp, op het eerste gezicht. Maar ach, dacht ik, ik heb het gratis gekregen in ruil voor een recensie dus ik zal het bovenaan mijn to be read-lijstje zetten.

Ik vond de kaft op zich wel heel uitnodigend om te gaan lezen. Simpel, maar toch vrolijk. Toen ik eenmaal begon moest ik er even inkomen. Het verliep namelijk een beetje rommelig omdat Sarah steeds flashbackte op hun dagen samen, dus in een volgend hoofdstuk werd soms weer teruggespoeld naar de verleden tijd. Op zich was dat achteraf heel goed gedaan, want ik had een heel andere reden in gedachten waarom Eddie haar ineens niet meer wilde. De schrijfster, Rosie Walsh, heeft me zo eigenlijk een beetje om de tuin geleid.

De reden dat hij ineens niets meer laat horen is hartverscheurend. Ik zal niet teveel spoileren, maar neem maar van mij aan dat ik wel iets vermoedde in eenzelfde soort richting, maar dat het uiteindelijk nog heel anders en zelfs veel heftiger bleek te zijn. Toen ik op dat punt beland was, moest ik maar doorlezen en kwam ik lekker in het verhaal te zitten. Toen had ik hem ook zo uit.

Rosie Walsh heeft een fijne schrijfstijl, en een prachtig verhaal met een origineel en veelbelovend plot uitgewerkt. Ondanks al die heftigheid die ik benoemde is het vooral een heerlijk feelgoodboek waarin alles natuurlijk goed eindigt. Kortom: ben je op zoek naar een feelgood voor lekker in de zomer te gaan lezen, maar wel eentje met een donker randje en een originele en verrassende insteek? Lees dan zeker Zeven perfecte dagen. Het boek is niet wat ik ervan verwacht had. Het was zelfs beter! En dat wil wat zeggen 🙂 Voor dit boek wilde ik dus ook wel een uitzondering maken om voor één keer een boekenblog te maken!

Heb jij Zeven perfecte dagen ook gelezen? Of ben je nog van plan om het te lezen?

Groetjes en een dikke x!

-Lianne